StartSzkolenia
Prezentacja i autoprezentacja w biznesie
Zobacz kalendarz szkoleń

Tworzenie marki i autopromocja

Prezentacja i autoprezentacja w biznesie

Jak najlepiej zaprezentować siebie i własną firmę?

Jestes menedżerem, dyrektorem, przedsiębiorcą lub prowadzisz projekt? Mówisz o sobie i o firmie w mediach,  na spotkaniach eventowych bądź prowadzisz prezntacje firmowe lub wydarzenia firmowe? Czujesz na sobie odpowiedzialnośc bycia promotorem firmy , ambasadorem marki lub produktów? Chcesz zacząć dzień bez stresu przed biznesową prezentacją lub spotkaniem z kontrahentem?

 

Wykorzystanie środków przekazu takich jak publiczna prezentacja w celu kreowania, podtrzymywania i utrwalania wizerunku firmy bądź własnej osoby staje się nieodzowną umiejętnością każdego menedżera, kierownika i lidera marki. Język Twojej prezntacji powinien być zrozumiały dla potencjalnych klientów, współpracowników, osób z branży, konsumentów i inwestorów i dlatego warto myśleć o nich budując pozycję rynkowej Twoją i Twojej firmy. Bez względu na to czy oczekujesz od siebie skuteczniejszego wywierania wpływu na swoich klientów czy własną firmę, czy zamierzasz zmieniać mentalność własnego zespołu pracowników bądź promować swoje oraz innych pomysły mające wpływ na karierę własną lub twojego działu, skuteczność Twojego działania opierać się  będzie o codzienne dokonywanie prezentacji biznesowych o różnych charakterze.

 

Szkolenie to pozwoli Ci na dokonywanie prezentacji publicznej na znacznie wyższym poziomie jakościowym i z dużo większym przekonaniem o własnej sile perswazji niż dotychczas. Z tego względu w szczególny sposób szkolenie  kierowane jest do prezesów, dyrektorów zarządzających, właścicieli firm oraz kierowników na różnych szczeblach zarządzania, menedżerów i liderów zespołów pracowniczych oraz promotorów produktu i marki.

 

Celem szkolenia jest poszerzenie i uporządkowanie wiedzy oraz doskonalenie umiejętności w zakresie czterech istotnych elementów prezentacji biznesowej: planowania, argumentowania, emocjonalizowania wystąpienia oraz budowania własnego wizerunku i wiarygodności (autoprezentacji). Jednocześnie uczestnik szkolenia zdobędzie praktyczną umiejętność dokonywania wizualizacji przekazywanych treści do którego wykorzysta Handouty oraz koncentrowania uwagi słuchaczy na informacjach, którymi chce zainteresować potencjalnych odbiorców.

 

Aktywne ćwiczenia i stymulowane zadania pomogą w wypracowaniu stylu prezentacji, bazującego na wyzwalaniu zaangażowania słuchaczy. Uczestnicy zdobędą umiejętności formułowania skutecznej argumentacji oraz poznają zasady tworzenia efektywnych przekazów informacyjnych.  

 

Staniesz się fanatykiem doskonalenia w tym obszarze, zostaniesz zarażony pomysłami o dyżym zasięgu i potencjale na przyszłość. Staniesz wobec własnych słabości i spojrzysz na nie z dystansem. Skonfrontujesz się pewnie z lepszymi od siebie. Przełamiesz barierę mantalną dotyczącą idelanej prezentacji, która nie istnieje. Staniesz przed szansą, którą dostaje kazdy mówca od swojego audytorium.

Na szkolenie zapraszamy
Właścicieli firm
Przedsiębiorców
Promotorów firmy i marki
Medżerów projektów/ Project Menedżerów
Dyrektorów handlowych/ Przedstawicieli handlowych
Dyrektorów sprzedaży
Kreatorów marki
Specjalistów ds. wizerunku
Kierowników
Oferentów/ Sprawozdawców
Poczujesz satysfację z własnej wiedzy i umiejętności, pomożemy Ci osiagnąć te cele
  • poznanie zwrotów budujących kulturę wypowiedzi i zwiększających erudycję
  • ugruntowanie zasad postępowania służących utrzymaniu dobrej atmosfery wystąpienia i relacji z audytorium
  • rozumienie praw rządzących kreowaniem własnego wizerunku w perspektywie krótko i długofalowej
  • wzbogacenie warsztatu metodycznego i technicznego tworzenia prezentacji
  • poszerzenie zdolności przewidywania oczekiwań odbiorcy i jego reakcji na przekaz
  • poznanie strategii radzenia sobie z najczęściej spotykanymi problemami i trudnymi rozmówcami
  • wzmocnienie atrybutów własnej mowy ciała i zachowań autoprezentacyjnych
  • Zapoznnaie z popularnymi aplikacjami wspomagającymi wystąpienia i prezentacje, dopasowanie ich do wielkości grupy oraz charakteru spotkania i jego celu
  • zapoznanie z gadżetami pomocnymi w trakcie wystąpień i prezentacji
  • zarządzanie stresem w trakcie prezentacji i autoprezentacji
Metody i narzędzia pracy na szkoleniu
Prezentacja multimedialna
ćwiczenia i zadania grupowe
trening autoprezentacji
warsztaty narzędziowe
czerwony dywan mówcy
Program szkolenia
Kilka słów o sobie -poproszę...

Poznanie istotnych elementów tworzenia wizerunku własnej osoby w firmie i biznesie. Trening medialny (uniwersalne sposoby zwiększania własnej atrakcyjności). Techniki przedstawiania się i kreowania własnej wiarygodności

  • Elementy świadczące o klasie człowieka i jego elegancji
  • Elementy świadczące o naszej erudycji i wiedzy
  • Elementy świadczące o pełnej aktywności i zaangażowaniu w pracę i działanie na rzecz firmy
  • Elementy kreujące nasze kontakty społeczne
  • Elementy świadczące o profesjonalizmie i wiarygodności
Błędy amatorów- jak ich unikać

Ćwiczenia zwiększające samoświadomość własnych zachowań jako prelegenta. Kontrola elemntów, które mogą powodowac kłopoty, odzyskiwanie przyjemności z bycia  w centrum zainteresowania i uwagi. Sposoby mobilizacji w sytuacji presji czasowej i bycia obserwowanym. Rozładowywanie napięć i sterowanie emocjami słuchaczy

  • Niepoprawny styl wejścia-przykłady. Punkty kontrolne w stylu wypowiedzi. Punkty kontrolne w mowie ciała i gestów
  • Nawiązanie kontaktu. Tworzenie pierwszego wrażenia. Sterowanie własnym poziomem otwartości poprzez wykorzystanie atrybutów mowy ciała oraz dopasowanie osobistego stylu wypowiedzi
  • Odzwierciedlanie zachowań publiczności. Techniki pozyskiwania audytorium. Sterowanie poziomem napięcia i rozluźnienia słuchaczy
  • Mówienie i umiejętności językowe. Emblematy i ilustratory. Dynamika i koloryt mowy
Czego chcesz jako kreator bądź bohater wystąpienia? Odrodzenie myśli przewodniej

Pozwolić im się dowiedzieć, nauczyć czy zrozumieć? Czego chcesz jako bohater wystąpienia o sobie czy firmie? Identyfikacja priorytetów wystąpienia, puenty, morału, wartości i apelu. Schematy pracy nad organizowaniem wypowiedzi.

  • Główne przesłanie i prawa nim rządzące. Priorytety słuchaczy oraz twój cel perswazyjny jako wytyczne planowania wystąpienia
  • Narzędzia wpływu a wielkość audytorium.  Wystąpienia warsztatowe (zebranie), biznesowe, handlowe, indywidualne
  • Organizowanie argumentów. Mapa pojęciowa prezentacji a prezentacja multimedialna
  • Skuteczne pomoce wizualne i poglądowe
  • Przykłady prezentacji biznesowych i handlowych
Prezentacja biznesowa - użyteczna i efektywna

Wizualizacja przekazu. Co pomaga a co nam przeszkadza. Czym różnia się dobre prezentacje od prawdziwych prezntacji?

  • Tematy prezentacyjne wymagające wsparcia wizualnego
  • Przygotowanie materiałów dla odbiorców
  • Uwarunkowania wyboru formy przekazu w zależności od celu i wielkości grupy
  •  Podstawowe zasady projektowania efektów wizualnych
  • Skuteczne wykorzystanie koloru i elementów graficznych
  • Siegamy do interentu, rozmów z ludźmi, książek, seriali i filmów, którymi żyją współcześni

Praktyczne wskazania przy użyciu flipcharta, power pointa,  fiszek oraz materiałów informacyjnych. Strategie postępowania w kreowaniu przekazu za pomocą tych nośników.

Czas na superwizję

Dobieranie i selekcja informacji w prezentacji-pomysły. Ćwiczenia

  • Dramatyczna sceneria (poruszająca opowieść)
  • Autentyczny problem (jasność przekazu)
  • Emocje trafiające w grupę, czyli o obniżaniu samozadowolenia
Piękny Ty i bestie... jak przetrwac atak audytorium

Racjonalizowanie wystąpienia. Tworzenie skutecznej argumentacji . Techniki argumentacyjne i perswazyjne. Sytuacje spędzające sen z powiek każdemu mówcy.

  • Budowanie perswazji w oparciu o kryteria i wartości
  • Presupozycje i impikacje
  • Formułowanie wniosków
  • Monopolizowanie dyskusji
  • Humor, apatia  i inne stany emocjonalne audotorium
  • Jak zapobiec wirówce dyskusyjnej, czyli wszystko o dygresjach
  • Sprzeciw i jego wyodrębnienie
Prowadzący

Katarzyna Kasperek

Czas trwania

2 dni szkoleniowe-14 h

Konsultanci merytoryczni
501 458 848
503 621 833
44-100 Gliwice
ul. Witosa 25
© Kasperek Consulting / Kasperek Consulting PRO
Wykonanie:   sakowww.com
Zostaw swój numer. Oddzwonimy!
Czym jesteś zainteresowany?
Szkoleniami zamkniętymi
Szkoleniami otwartymi
Coachingiem
Doradztwem
Współpracą