StartSzkolenia
Firmowe targi Twoim sukcesem!
Zobacz kalendarz szkoleń

Tworzenie marki i autopromocja

Firmowe targi Twoim sukcesem!

Praktyka przygotowania do udziału w targach, prezentacjach i innych wydarzeniach wystawienniczych

Posiadasz w swojej ofercie produkty i usługi istotne dla  kierunku rozwoju branży w której funkcjonujesz oraz na bieżąco śledzisz nowości i trendy a teraz szukasz inspiracji na dotarcie do wyselekcjonowanej grupy odbiorców? Chcesz być obecny na prezentacjach tematycznych, organizować aktywności dla uczestników wystaw, wykorzystać przestrzeń wystawienniczą do zainteresowania włąsną firmą potencjalnego Klienta?

 

Planujesz przygotować pracowników do udziału w wydarzeniach wystawienniczych, szukasz profesjonalnego wsparcia w prowadzeniu rozmów z przybyłymi na nie gośćmi?

 

Przywitanie Klienta, nawiązanie z nim rozmowy, poznanie celu jego wizyty na targach, zaproszenie  do  wymiany swoich doświadczeń, zainteresowanie ofertą, prowadzenie rozmowy handlowej, zbieranie opinii o produktach z danej branży, wzbogacanie doświadczeń klienta o nowe obszary wiedzy o Twoim produkcie, w  końcu sfinalizowanie zakupu i polecanie najlepszego sposobu kontaktu i dostawy - tak wygląda proces obsługi klienta na targach i wydarzeniach wystawienniczych. Celem szkolenia jest praktyczne przygotowanie osób pracowników uczestniczących w wydarzeniach wystawienniczych, targach i prezentacjach do zaprezentowania swoich usług i produktów potencjalnym i obecnym klientom wśród grupy docelowej oraz dotarcia do inwestorów z kraju i zza granicy oraz przedsiębiorców zainteresowanych stałą współpracą.

 

Prezentacja Twojej firmy i jej produktów na targach wspomaga promocję i napędza sprzedaż Twoich produktów na rynku, ułatwiają dotarcie do Twoich klientów i przedsiębiorców szukających usługodawców outsourcingowych. To jedno z narzędzi, dzięki którym nawiążesz cenne kontakty biznesowe z klientami i, którzy będą dokonywać stałych zakupów w Twojej firmie oraz poprzez narzędzia sprzedaży online. To również możliwość stworzenia przestrzeni do zainteresowania Klienta tak by polecił Twoje produkty/usługi innym, dając Ci tym samym cenne referencje.

Na szkolenie zapraszamy
Wystawców i partnerów
Organizatorów business matching
Pracowników działu sprzedaży i handlu
Pracowników działu marketingu i promocji oraz mediów
Pracowników reprezentujących firmę na wydarzeniach wystawienniczych i targach
Właścicieli
Prowadzących panele dyskusyjne i prezentacje w ramach wydarzeń wystawienniczych
Dyrektorów Handlowych
Poczujesz satysfację z własnej wiedzy i umiejętności, pomożemy Ci osiagnąć te cele
  • poznasz korzyści, które przynosi wystawianie się na targach,
  • uwzględnisz cele istotne dla organizatora wystaw i połączysz je z celami własnymi by wzmocnić swój przekaz
  • przygotujesz firmę i pracowników do targów w niebędną wiedzę i plan działania
  • wykorzystasz i przygotujesz przestrzeń targową do przedstawiania Klientowi wąłsne joferty osiągając zaplanowany rezultat
  • przeprowadzisz symulację rozmowę z klientem krok po kroku w oparciu o scenariusz rozmowy z klientem
  • nauczysz się mówić językiem korzyści
  • dowiesz się jak zebrać ciekawe, świeże i aktualne problemów Klientów/użytkowników i przygotować z nich argumenty do rozmowy
  • nauczysz się zbierania opinii Klientów na temat Twoich produktów i usług
  • dowiesz się jak podtrzymać zainteresowanie klienta poprzez informowanie o promocjach, korzyściach i okazjach w emailach, newsletterach i smsach
  • poznasz sposoby przedstawiania drogi finalizowania zamówienia
Metody i narzędzia pracy na szkoleniu
prezentacja multimedialna
ćwiczenia i zadania grupowe
trening autoprezentacji/praca z kamerą
warsztaty narzędziowe
czerwony dywan mówcy
Program szkolenia
Twoje stanowisko targowe i wystawiennicze. Chciałbym Panu pokazać- Formuły wstępne i zaproszenia dla Klienta na stanowisko targowe
  • określanie celu targów i ich konsekwencji marketingowo-promocyjnych oraz sprzedażowych. Krótki przewodnik po efektywności działań targowo-wystawowych.
  • dlaczego pierwsza minuta obecności Klienta na Twoim stanowisku jest takie ważna- wyniki badań
  • wyróżniające materiały POS (ang. Point of Sale) - jak przygotować broszury, ulotki, inne
  • funkcjonalność przestrzeni targowej
  • wykorzystanie wszystkich stref targowych
  • jak stworzyć unikalne podejście do Klienta i unikalną przestrzeń komunikacyjną na targach i wystawach
  • przygotowanie prostych aktywności dla nabywców (zbieranie pieczątek, odwiedzanie kolejnych stanowisk, loterie, konkursy, gry, nieszablonowe rozwiązania w branży)
  • sposoby zapraszania i goszczenia Klienta w strefie targowej
  • autoprezentacja i powitanie klienta.

Ćwiczenie: Błędy amatorów - jak ich unikać. Praca z kamerą

Niepoprawny styl wejścia - przykłady. Punkty kontrolne w stylu wypowiedzi. Punkty kontrolne w mowie ciała i gestów

Nawiązanie kontaktu. Tworzenie pierwszego wrażenia. Sterowanie własnym poziomem otwartości poprzez wykorzystanie atrybutów mowy ciała oraz dopasowanie osobistego stylu wypowiedzi

Jak wystawcą być i nabywców przekonywać? narzędzia niezbędne do zwiększanie własnej efektywności prezentacyjnej i handlowej
  • Jak unikać nadmiernego przywiązania do rezultatów sprzedaży i dlaczego to takie ważne
  • Co oznacza realne wsparcie Klienta i rozpoznanie jego potrzeb
  • Model wielu pytań otwierających rozmowę
  • Refleksyjne słuchanie i taktyki podsumowań
  • Język praktycznych afirmacji
  • Język zwrotów hipnotyzujących
  • Zachęcanie do przedstawiania różnych punktów widzenia
  • Aktywizowanie szarych eminencji: Jak możemy to ulepszyć? Od czego zacząć?
  • Tworzenie bohaterów opowieści zaczerpniętych z doświadczeń Klienta i jego sposobów dotychczasowego funkcjonowania oraz czynionych przez niego wyborów
Tak to właśnie teraz widzimy! - Prowadzenie dialogu w kierunku wspólnych założeń. Orientacja na współpracę w dialogu z Klientem. Pomoc Klientowi w z rozumieniu szerszego punktu widzenia
  • Schemat dialogu z Klientem
  • Co zrobić kiedy dialog z Klientem odbiega od schematów, że zaczyna żyć własnym życiem na skutek argumentów, które wnosi rozmowa i wewnętrznego dialogu Klienta z tym co słyszy?
  • Interpretacje różnych problemów pojawiąjących się w trakcie dialogu z klientem. Świadomość odmiennych stylów konwersacyjnych i ich preferencji.
  • czym jest partnerstwo konwersacyjne

          (Model H. Anderson i D. Tannen w kształtowaniu procesu transformacji poglądów)

  • dystans, nienarzucanie się, przyjacielskość i jasność informacji- identyfikacja kodów grzeczności wobec Klienta
  • bezpośredni i niebezpośredni model komunikacji z Klientem. Uruchamiamy pełny potencjał Twojego stanowiska targowego.

Ćwiczenie: schemat dialogu z klientem. Praca w parach

Trening bezpośredniego i niebezpośredniego schematu rozmowy z Klientem. Obserwacja. Wnioski.

Kim jest mój kupujący? Różne strategie prezentacji oferty. Plan i przebieg rozmowy w zależności od priorytetów Klienta. Taktyki eliminacji obiekcji
  • Szybkość podejmowania decyzji
  • Zakres poznawania produktu przed zakupem
  • Kryteria produktowe
  • Cel zakupu
  • Sposób zakupu
  • Sposób poznawanie i porównywania produktów
  • Miejsce poszukiwania doradztwa, konsultacji
  • Preferowany sposób obsługi
  • Oczekiwania klientów wobec produktu
  • Elimanacja obiekcji, taktyki obejścia
To ja jeszcze pomyślę... jak budować motywację do zawarcia umowy zakupu i skutecznie przekonywać do usługi
  • Koncentracja na zaletach produktów i usług
  • Koncentracja na jakości
  • Koncentracja na potrzebach Klienta
  • Nawyki i przyzwyczajenia Klienta (status ekonomiczny, wiek, płeć, styl życia, wartości inne)
  • Koncentracja na emocjach, emocja uzasadniające podjęcie decyzji

Ćwiczenie: Wykorzystanie modelu SPIN Selling w rozmowie z Klientem

Opracowanie listy pytań i korzyści z zastosowania Twoich produktów lub skorzystania z Twoich usług. Przygotowanie listy korzyści ze współpracy z Twoją firmą.

Podsumowanie targów. Bilans obecności na targach i organizacyjne check listy. Poznaj praktykę przygotowania i oceny targów jako przedsięwzięcia
  • Ewaluacja targów -główne korzyści
  • Główne zadania związane z obsługą targów i ich praktyczny podział
  • Wielopoziomowy model oceny przedsięwzięcia przez osoby biorące udział w targach (narzędzie ewaluacyjne)
Prowadzący

Katarzyna Kasperek

Grzegorz Gajda

Czas trwania

14 h (2 dni szkoleniowe)

Konsultanci merytoryczni
501 458 848
503 621 833
44-100 Gliwice
ul. Witosa 25
© Kasperek Consulting / Kasperek Consulting PRO
Wykonanie:   sakowww.com
Zostaw swój numer. Oddzwonimy!
Czym jesteś zainteresowany?
Szkoleniami zamkniętymi
Szkoleniami otwartymi
Coachingiem
Doradztwem
Współpracą