Negocjacje

Negocjacje handlowe

Jak wzmocnić swoją siłę i przewagę w negocjacjach handlowych

Negocjacje handlowe to inwestycja czasu, pieniędzy i energii. Jeśli kończą się współpracą i kontraktem dają znaczną satysfakcję i pozwalają realizować Ci ambitne cele zawodowe. Uświadomienie sobie, że sam proces stanie się łatwiejszy, jeśli użyjemy do tego pomocnych technik, schematów postępowania i wiedzy daje odpowiedź, dlaczego warto inwestować we własny rozwój w tym zakresie. Zastanawiasz się, jak zostać skutecznym negocjatorem? Jak osiągać zamierzone cele? To szkolenie jest właśnie dla Ciebie!

Mistrzowie negocjacji wyznają zasadę, że wszystko czego nie wyryto w kamieniu jest jeszcze do negocjacji. Zostawiają sobie tym samym furtkę do polepszania warunków umowy i prośby/walki o ustępstwa do ostatniej kropli potu. Doskonalenie umiejętności wywabiania partnerów z pozycji, na której się okapali, stopniowo krok po kroku używając narzędzi, taktyk i strategii jest celem szkolenia.

Szkolenie wskazuje jak pozyskać i wykorzystać wiedzę o kwalifikacjach i zwyczajach partnera, jego potrzebach i oczekiwaniach, dokonywanej przez niego ocenie wartości umowy handlowej do kształtowani własnych ofert i propozycji. Pozwoli spojrzeć na proces podejmowania decyzji przez partnerów negocjacji nie tylko  z perspektywy czystej kalkulacji ale postrzegania odległości stanowisk, korzyści i obietnic, emocji i nastrojów. Zmobilizuje Cię do przedstawiania propozycji z wykorzystaniem potęgi korzyści, nawet jeśli Twoja siła negocjacyjna wydaje Ci się być niewielka.

Mistrzowski negocjator dobrze wykorzystuje dany mu czas, nie walczy z podważaniem decyzji już raz podjętych przez partnera, szuka możliwości obejścia spraw które dzielą i koncentruje się na tym co łączy. W rezultacie udaje mu się efektywniej finalizować porozumienia na korzystniejszych warunkach niż przewidywał. Terytorium na którym odbywają się negocjacje musi dawać Ci wsparcie. Jeśli Twoje terytorium jest źle zarządzane, Twoje pozycja staje się słabsza a wyniki maleją. Na szkoleniu dowiesz się jak wykorzystywać swoje terytorium do wzmacniania siły i uzyskiwania przewagi.

Negocjator ma być pewien kiedy dążyć do zamykania negocjacji .  Na szkoleniu zdobędziesz umiejętność zamykania rozmów w sposób zdecydowany, gdy korzyści są najbardziej widoczne a potrzeby najbardziej zaspokojone.

W ramach szkolenia poznasz historię zwycięskich bitew negocjacyjnych oraz rozegrasz bitwę o swoje zwycięstwo.

Na szkolenie zapraszamy:
Przedstawicieli Handlowych
Specjalistów ds. sprzedaży
Regionalnych Kierowników Sprzedaży
Pracowników Pionu Handlowego Firm Produkcyjnych, Finansowych i Usługowych
Promotorów produktowych
Sales consultantów
Poczujesz satysfację z własnej wiedzy i umiejętności, pomożemy Ci osiagnąć te cele
  • Sprawdzenie własnych kompetencji komunikacyjnych i perswazyjnych w sytuacjach negocjacyjnych
  • Nabycie umiejętności dostrzegania wspólnych interesów i uświadamiania potrzeb niezbędnych do zbudowania skutecznej argumentacji własnego stanowiska
  • Poszerzenie zdolności interpretacji faktów i wartości, którymi myśli klient i partner handlowy
  • Usprawnienie negocjacji poprzez wprowadzanie wartościowych technik negocjacyjnych
  • Nabycie umiejętności zarządzanie terytorium negocjacyjnym
  • Poszerzanie arsenału zachowań w trudnych i konfliktowych sytuacjach negocjacyjnych, techniki radzenie sobie z zastrzeżeniami i oporem
  • Rozwijanie odporności na słowa i negatywne reakcje
  • Reaktywne, empatyczne i logiczne radzenie sobie z agresją i obiekcjami
  • Sprawniejsze i skuteczniejsze wdrażanie narzędzi perswazji i wpływu w sytuacje wymagające przekonywania, mobilizowania, wyzwalania zaangażowania i budowania zgody
Metody i narzędzia pracy na szkoleniu
Prezentacja multimedialna
Ćwiczenia i zadania grupowe
Schematy dialogu negocyjnego
Scenki w oparciu o "role play"
Filmy: obserwacja i omawianie
Checklisty kontrolne zachowań
Program szkolenia
Znane i nieznane kulisy negocjacji- wprowadzenie do procesu negocjacji

Poznasz skuteczny język używany w negocjacjach i użyteczne informacje na temat procesu negocjacji. Zrozumiesz potencjał tkwiący w przygotowaniu się do negocjacji. Czasami warto wrócic do podstaw by odczuć realną poprawe własnych wyników a czasami trzeba je tylko lepiej zrozumieć. Ten moduł Ci w tym pomoże. Dowiesz się jak budować siłę w negocjacjach i jak zidentyfikowac siłę partnera. Poznasz strategie, które kierują negocjacjami handlowymi. Zaczniesz używac języka świata negocjacji. Poznasz znaczenie kluczowych terminów (BATNA, ZOPA)

 

  • Fazy negocjacji
  • Miejsce i czas wyznaczania rozmów
  • Czynniki przetargowe stron: siła, aspiracje, zachowanie. Identyfikowanie źródeł siły
  • Zasady przygotowania planu negocjacyjnego, granice opłacalności, strategia ofert wyjściowych, strategia ustępstw, priorytety, lista celów, arkusz planu negocjacyjnego
  • Style negocjacyjne
Negocjacje własciwe- przetrwanie czy walka? Białe nogocjacje i czarne detale

Poznasz postawy i zachowania osób negocjujących i nareszcie zaczniesz je stosować w praktyce negocyjnej. Dowiesz się jak przeciwdziałać manipulacjom psychologicznym. Skompletujesz zestaw skutecznych narzędzi i technik negocjacyjnych.

 

  • Porady dotyczące doboru reguł. Ważne reguły negocjacji: kompromisu, układu wzajemnego, przymusu , emocji, logicznego rozumowania
  • Kilka mocnych i pewnych uderzeń negocjacyjnych. Posunięcia i taktyki negocjacyjne  w fazie ruchu (m.in. „ ambitnego otwarcia”, „niskiej piłki”, „krakowskim targiem”, „małżeństwo na próbę”, itp.)
  • Wielkie negocjacje - wielkie show. Role w zespole negocjacyjnym (merytoryczno – formalne, taktyczno –manipulacyjne, eksperckie, dobry/zły policjant )
  • W drogę ku poszukiwaniu hinotyzujących zwrotów. Argumentacja w oparciu o metaprogramy imanipulacje socjotechniczne.
Klejnoty komunikacyjne - strategiczne sterowanie dialogiem

Kiedy masz przed sobą dłuższą rozgrywkę musisz utrzymać swój rytm. Jeśli nie zadasz dobrego pytania Twój partner negocyjny odpowie zbyt krótko byś mógł pozyskać potrzebne Ci informacje. Jesłi zaatakujesz zbyt mocno, przejdzie do ataku lub się wycofa. W tym module dowiesz jak utrzymać dobrą równowagę w trakcie negocjacji używając pytań taktycznych. Zwalczysz w sobie pokusę ataku, kiedy to zbędnę i wkroczysz w niego kiedy ktoś zaburzy reguły gry. Poznasz strategię prowadzenia dialogu negocjacyjnego.

 

  • Wybieranie i drążenie najistotniejszych spraw. Procedura poszerzania zakresu dialogu w oparciu o pytania motywujące i pytania lustro
  • Udzielanie informacji i rozmowa o aspiracjach. Pytania naprowadzające i pytania sokratejskie
  • Punkty nacisku, koncentracja na celach. Pytania efektywne i pytania kontrolne.
  • Przegląd postępów wzajemnych ustaleń, analiza alternatyw
  • Uzgadnianie celów i planu dalszych działań. Pytania zamknięte i umiejętność podsumowania taktyką "Tak odpowiedzi"
W magicznym kręgu rytuałów negocjacyjnych

W starożytności ludzie wierzyli, że magiczną moc ma krąg usypany wokół osoby z mąki. Czasmi wykonowano z ciasta magiczne figurki. Dowiesz się, że aniołowie negocjacji nigdy nie powinni odmówić poczęstunku. A do pomieszczenia negocjacyjnego warto wprowadzić "rytualne figurki" . 

 

  • Nawiązanie kontaktu. Tworzenie pierwszego wrażenia. Sterowanie własnym poziomem otwartości poprzez wykorzystanie atrybutów mowy ciała oraz dopasowanie osobistego stylu wypowiedzi.
  • Sposoby otwierania partnera na dialog. Zachowania świadczące o zawieraniu kontraktu psychologicznego. Właściwa atmosfera spotkania - tworzenie klimatu zaufania i współpracy
  • Savoir-vivre na spotkaniach handlowych
  • Wzorce rytualne, rozmowowy rytualne
  • Zachowania i strój w różnych sytuacjach około negocjacyjnych i biznesowych
Sprzeciw- zdobądź swój plan! Poznaj urządzenia do mierzenia dystansu i wrogości

Dobrze zorganizowany plan działania i świtenie rozegrana gra emocji? Jeśli masz jakies wątpliwości czy jestes w stanie utrzymać dystans w chwilach sprzeciwu, oporu lub nacisku emocjonalnego ten moduł pomoże Ci je rozwiać.

 

  • Czy to możliwe abyśmy sami tworzyli zastrzeżenia? Poszukiwanie zachowań natrętnych, nachalnych, poniżających, blokujących inicjatywę partnera itp. w praktyce branży.
  • Kontrola języka wypowiedzi. Słowa i zwroty ograniczające wolę, swobodę, niezależność partnera i ich naprawa.
  • Czy warto przerywać rozmówcy? Jak stać się lokomotywą procesu wyjścia z impasu w rozmowach. Miłe naleganie, zgadywanie, puszczanie plotki, pozorowanie sytuacji i inne narzędzia pokonywania niechęci.
  • Informacja zwrotna nie do końca przyjazna. Jak nie utracić twarzy w sytuacji gdy jesteśmy krytykowani.
  • Nasze błędy. Jak powrócić na tory dobrych relacji w biznesie. Utraconą wiarygodność można odzyskać...
  • Przyczyny oporu. Techniki przełamywania oporu i obiekcji.
Bądź własną marką- zarządzaj wizerunkiem dla celów handlowych

Wizerunek negocjacyjny dla większości z nas jest terminem dość egzotycznym. Wizerunek mają firmy i osoby. Za każdym razem kiedy mówię,ze negocjator powinien mieć swój styl, wszycy patrzą na mnie ze zrozumieniem. Kiedy mówię, że powinien mieć swój wizerunek i go tworzyć- wywołuję tym spore zdziwienie. Godni zaufania, wiarygodni i przyjaźni- dowiesz się jak stworzyć wizerunek na potrzeby prowadzenia rozmów handlowych. Poznasz techniki i przykłady tworzenia wizerunku i budowania autorytetu.

 

•          Jak brzmieć wiarygodnie. Wiarygodność jako sprawa subiektywna. Wpływ noszenia krawatu na wzrost wiarygodności

•          Ciekawi i nudni partnerzy. Analiza cech i predyspozycji własnych

•          Opracowanie programu rezygnowania z niewiarygodnej części siebie. Wchodzenie w rolę partnera doskonałego. Akceptacja roli. Przemiana własna

Prowadzący

Katarzyna Kasperek

14 h

Konsultanci merytoryczni
501 458 848
503 621 833
44-100 Gliwice
ul. Witosa 25
© Kasperek Consulting / Kasperek Consulting PRO
Wykonanie:   sakowww.com
Zostaw swój numer. Oddzwonimy!
Czym jesteś zainteresowany?
Szkoleniami zamkniętymi
Szkoleniami otwartymi
Coachingiem
Doradztwem
Współpracą