Każda współczesna firma myśli o utrzymaniu przewagi konkurencyjnej. Ta chęć wyróżniania się na rynku nie powinna być jedynie symbolem aktywności gospodarczej, ale też etycznej. Odpowiedzialność korporacyjna i pracownicza za zachowania gospodarcze, społeczne, ekologiczne nabiera siły i wartości i sama w sobie staje się wartością szanowaną i uznawaną społecznie. Stymulujące do rozwoju i zaangażowania pracownika środowisko pracy nie jest tylko siłą zdarzeń motywujących i demotywujących, ale działaniem planowanym przez kierownika. Świadomość tej istotnej roli dla kultury organizacyjnej powinien posiadać każdy menedżer odpowiedzialny za kształtowanie warunków pracy. Etyka jest orędziem liderów, kierowników i menedżerów współczesnych firm. Etyka jest narzędziem konkurencyjnych firm i korporacji.
Na szkoleniu dowiesz się jak prowadzić odpowiedzialny społecznie biznes. Jakie wartości etyczne są przewodnie dla biznesu i jaka jest rola kierownika w ich wprowadzaniu. Dowiesz się, w jaki w sposób wprowadzać standardy etyczne do pracy w Twoim zespole i jak wykorzystywać je w procesie efektywnego zarządzanie personelem.
Etyka zawodowa i jej odniesienie do wartości. Doskonalenie procesu zarządzania poprzez wprowadzanie wartości etycznych do relacji biznesowych. Podstawowe wartości etyczne w biznesie. Tworzenie, kształtowanie i przestrzeganie zasad i norm etycznych-rola kierownika zespołu.
Ćwiczenie: Deklaracja wartości
Narzędzie pomocne w rozumieniu i opracowaniu sytemu wartości dla dowolnych kategorii. Uświadamia uczestnikom, iż wartości kształtują nasze działania, stanowią siłę napędową do pracy i podejmowania się ważnych zadań i oddawania się pasjom. Prowadza uczestnika przez proces internalizacji podstawowych cnót i wartości
Na czym polega odpowiedzialność biznesu i co daje firmom i społecznościom konsumentów. Czy odpowiedzialność wobec prawa może zastąpić odpowiedzialność moralną firmy? Argumenty za i przeciw społecznej odpowiedzialności (dyskusja panelowa).
Dyskusja panelowa wprowadza pojęcia: społecznie odpowiedzialnego biznesu, koncepcji zrównoważonego rozwoju, odpowiedzialności (ekonomicznej, prawnej, etycznej i zobowiązań dobrowolnych), kreowania wizerunku, reputacji i tożsamości firmy.
Etyczne zachowania wspomagające zarządzanie i kierowanie zespołem. Etyka komunikowania, perswazji i manipulacji. Etyczne zachowania w procesie oceny, rozwoju i motywowania pracowników, zarządzania zmianą i zarządzanie konfliktem
Forma aktywnej edukacji menedżerskiej bazująca na pozytywnych, budujących przykładach (case studies), promujących zachowania etyczne. Praca w grupach.
Sesja coachingu etycznego:
Katarzyna Kasperek
1 dzień- 8 h lekcyjnych