Szkolenie pozwoli zapoznać się uczestnikom z metodyką tworzenia zintegrowanego i spójnego z misją wizerunku organizacji/urzędu opartego na dobrej współpracy z różnymi mediami przy wsparciu nowoczesnych technologii komunikacyjnych. Silny i pozytywny wizerunek pozycjonuje urząd/organizację wśród idealnych i bliskich otoczeniu, przyciąga i zatrzymuje klientów, zleceniodawców, decydentów, pracowników oraz partnerów biznesowych. Dołącz z nami do najlepszych! Nauczymy Cię jak z sukcesem prowadzić działania wizerunkowe w organizacji/urzędzie/instytucji.
Jeśli chcesz wyróżnić się i pochwalić dobrym wizerunkiem jako pracodawca, usługodawca czy partner biznesowy warto nad tym pracować. Możemy Ci w tym pomóc! Wspieramy urzędy i organizacje na każdym etapie budowania wizerunku. Pomagamy im w tworzeniu jasnej i spójnej informacji o podejmowanych przez nie inicjatywach, korzyściach dla społeczności lokalnej wynikających z jej działań czy realizacji codziennych zadań wynikających z działalności usługowej. Nie można pominąć faktu, że wizerunek organizacji i informacja o jej działaniach mają znaczący wpływ na to, jak jest postrzegana przez decydentów, potencjalnych sponsorów, partnerów społecznych, czy społeczność lokalną. Wsparcie tych osób ma duże znaczenie dla funkcjonowania naszej organizacji.
Najpierw pomożemy Ci stworzyć dokładny i rzetelny opis grupy docelowej kierowanych działań komunikacyjnych, tak by nie pominąć kluczowych dla grup odbiorców Twoich działań. Następnie wskażemy narzędzia i kanały komunikacji umożliwiające dotarcie do grup docelowych. Pomożemy Twojemu urzędowi i organizacji dotrzeć do społeczności lokalnych, w których jest Twoja siedziba, byś mógł zdobyć przychylność i sympatię najbliższego otoczenia poprzez wiarygodny i trafny przekaz. Tylko pozytywne nastawienie otoczenia może zaowocować wymiernymi korzyściami i pomóc w realizacji celów i rozwiązywaniu społecznych problemów oraz wzmacniać wśród pracowników świadome świadczenie usług w oparciu o wartości. Podpowiemy Ci jak planować przemyślane działania i trzymać się konsekwentnej polityki informacyjnej, która skutkuje pozytywnym wizerunkiem i długotrwałym zaufaniem.
Chcemy by Twój urząd, Twoja organizacja była w odczuciu otoczenia bardzo potrzebna i gotowa do kontaktu z klientem oraz gotowa zaspokajać jego potrzeby. Nauczymy Cię jak dbać o pozytywne doświadczenia klientów/ usługobiorców podczas każdego kontaktu z marką, którą tworzysz. Wprawdzie działalność tego typu z definicji obdarzona jest pewnym kredytem zaufania, może on dość szybko się wyczerpać. A zła kondycja czy negatywna opinia o działalności danej instytucji/urzędu/organizacji może mieć dalekosiężne skutki ze względu na jej instrumentalną rolę wobec społeczności lokalnych.
Dobre relacje z mediami mogą przynieść obustronne korzyści. Wymagają jednak wielu starań, strategicznego zarządzania komunikacją i ofensywnego wychodzenia naprzeciw sytuacjom kryzysowym. Pomożemy Ci trafić z atrybutami twojej marki w miejsca, gdzie tworzy się wizerunek publiczny, do świata mediów i świata Internetu, wzmocnić obszary social mediów i zadbać o pozytywny content (treści) .
Przygotujemy Cię do współpracy z mediami, udzielania wywiadu o działaniach Twojej organizacji/urzędu/instytucji, nauczymy jak mówić językiem korzyści bliskich odbiorcom.
Klucz do świata odbiorcy
Ćwiczenie daje możliwość segmentacji odbiorców oraz wyobrażenie o rodzaju i zakresie koniecznych działań informacyjnych. Dobór sprawdzonych i skutecznych narzędzi komunikacji (on-line i offline) w do grupy docelowej.
Ćwiczenie: Analiza transakcyjna Ericha Berne'a
Ćwiczenie ułatwia zrozumienie innych, pozwala unikać nieporozumień i kłopotów wynikających z zwykłych sytuacji komunikacyjnych.
Narzędzia pomiaru atrakcyjności informacji prasowej i wywiadu informacyjnego
Ćwiczenie pomaga uczestnikom zdefiniować prawdopodobieństwo wzrostu zainteresowania tworzoną przez siebie informacją
Minimum słów, maksimum treści
Uczestnicy uczą się oddzielenia tego, co ważne od tego, co mniej istotne czyli prawidłowej selekcji faktów ,która decyduje o skutecznej komunikacji z mediami.
Najlepsze tytuły
Analiza zrzutu ekranu poczty przychodzącej zaprzyjaźnionego dziennikarza redakcji informacji. Uczestnicy rozmawiają o słowach jakie najczęściej pojawiają się w tytułach e-maili i o tym, któe zachęcają do lektury. Przygotowują listę wyrażeń, które warto wykorzystać w tytułach e-maili do reporterów.
Trening superwizyjny - praca z kamerą/ nagranie
Uczestnicy uczą się jak przygotowac się do wystąpienia, pokonac tremę, zaplanować wypowiedź, skordynować wypowiedź i ruch przed kamerą
Grzegorz Gajda
14 h