StartSzkolenia
Kreowanie pozytywnego wizerunku urzędu, instytucji i organizacji w mediach
Zobacz kalendarz szkoleń

Tworzenie marki i autopromocja

Kreowanie pozytywnego wizerunku urzędu, instytucji i organizacji w mediach

Jak z sukcesem prowadzić działania wizerunkowe

Szkolenie pozwoli zapoznać się uczestnikom z metodyką tworzenia zintegrowanego i spójnego z misją wizerunku organizacji/urzędu opartego na dobrej współpracy z różnymi mediami przy wsparciu nowoczesnych technologii komunikacyjnych. Silny i pozytywny wizerunek pozycjonuje urząd/organizację wśród idealnych i bliskich otoczeniu, przyciąga i zatrzymuje klientów, zleceniodawców, decydentów, pracowników oraz partnerów biznesowych. Dołącz z nami do najlepszych! Nauczymy Cię jak z sukcesem prowadzić działania wizerunkowe w organizacji/urzędzie/instytucji.

 

Jeśli chcesz wyróżnić się i pochwalić  dobrym wizerunkiem jako pracodawca, usługodawca czy partner biznesowy warto nad tym pracować. Możemy Ci w tym pomóc! Wspieramy urzędy i organizacje na każdym etapie budowania wizerunku. Pomagamy im w tworzeniu jasnej i spójnej informacji o podejmowanych przez nie inicjatywach, korzyściach dla społeczności lokalnej wynikających z jej działań czy realizacji codziennych zadań wynikających z działalności usługowej. Nie można pominąć faktu, że wizerunek organizacji i informacja o jej działaniach mają znaczący wpływ na to, jak jest postrzegana przez decydentów, potencjalnych sponsorów, partnerów społecznych, czy społeczność lokalną. Wsparcie tych osób ma duże znaczenie dla funkcjonowania naszej organizacji.

 

Najpierw pomożemy Ci stworzyć dokładny i rzetelny opis grupy docelowej kierowanych działań komunikacyjnych, tak by nie pominąć kluczowych dla grup odbiorców Twoich działań. Następnie wskażemy narzędzia i kanały komunikacji umożliwiające dotarcie do grup docelowych. Pomożemy Twojemu urzędowi i organizacji  dotrzeć do społeczności lokalnych, w których jest Twoja siedziba, byś mógł zdobyć przychylność i sympatię najbliższego otoczenia poprzez wiarygodny i trafny przekaz. Tylko pozytywne nastawienie otoczenia może zaowocować wymiernymi korzyściami i pomóc w realizacji celów i rozwiązywaniu społecznych problemów oraz wzmacniać wśród pracowników świadome świadczenie usług w oparciu o wartości. Podpowiemy Ci jak planować przemyślane działania i trzymać się konsekwentnej polityki informacyjnej, która skutkuje pozytywnym wizerunkiem i długotrwałym zaufaniem.

 

Chcemy by Twój urząd, Twoja organizacja była w odczuciu otoczenia bardzo potrzebna i gotowa do kontaktu z klientem oraz gotowa zaspokajać jego potrzeby. Nauczymy Cię jak dbać o pozytywne doświadczenia klientów/ usługobiorców podczas każdego kontaktu z marką, którą tworzysz. Wprawdzie działalność tego typu z definicji obdarzona jest pewnym kredytem zaufania, może  on dość szybko się wyczerpać. A zła kondycja czy negatywna opinia o działalności danej instytucji/urzędu/organizacji może mieć dalekosiężne skutki ze względu na jej instrumentalną rolę wobec społeczności lokalnych.

 

Dobre relacje z mediami mogą przynieść obustronne korzyści. Wymagają jednak wielu starań, strategicznego zarządzania komunikacją i ofensywnego wychodzenia naprzeciw sytuacjom kryzysowym. Pomożemy Ci trafić z atrybutami twojej marki w miejsca, gdzie tworzy się wizerunek publiczny, do świata mediów i świata Internetu, wzmocnić obszary social mediów i zadbać o pozytywny  content (treści) .

 

Przygotujemy Cię do współpracy z mediami, udzielania wywiadu o działaniach Twojej organizacji/urzędu/instytucji, nauczymy jak mówić językiem korzyści bliskich odbiorcom.

Na szkolenie zapraszamy
dyrektorów i naczelników/kierowników urzędów/instytucji
pracowników działów komunikacji społecznej
rzeczników prasowych
pracowników urzędów, szkół, instytucji zajmujących się komunikacją z mediami
osoby odpowiedzialne na prowadzenie strony internetowej i mediów społecznościowych organizacji/ urzędu
osoby publiczne, menedżerów udzielających wywiadów dla mediów w sytuacjach kryzysowych
osoby odpowiedzialne za strategię employer brandingową
członków agencji brandingowych
członków organizacji studenckich
Poczujesz satysfację z własnej wiedzy i umiejętności, pomożemy Ci osiagnąć te cele
  • zrozumieć jak powstaje wizerunke organizacji czy urzędu
  • zidentyfikować krytyczne cele informacyjne związane z budowaniem pozytywnego wizerunku
  • określić zakres działań komunikacyjnych wśród różnych grup odbiorców
  • poznać i stosować nowoczesne narzędzia z zakresu tworzenia wizerunku
  • znaleźć dla twojej organizacji miejsce w social mediach
  • umiejętnie nawiązywać relacje z mediami
  • umiejętnie tworzyć przekaz dla mediów
  • zwiększyć osobistą skuteczność w udzielaniu wywiadu
Metody i narzędzia pracy na szkoleniu
dyskusje, ćwiczenia grupowe
analizy dotychczasowej aktywności wizerunkowej
ćwiczenia warsztatowe
studia przypadku
trening wystąpienia dla mediów przed kamerą
prezentacje w formie miniwykładów
quiz językowy
Program szkolenia
Wizerunek - więź którą tworzysz z otoczeniem w skali mikro i makro
  • Cele i znaczenie komunikacji w urzędzie ze względu na odbiorcę. Segmentacja oraz wybór kluczowych grup docelowych
  • Proces kształtowania wizerunku na zewnątrz organizacji. Jak skutecznie dotrzeć do klientów, kooperantów, konkurencji, społeczności lokalnej i elektoratu
  • Odbiorcy wewnętrzni oraz sprawdzone kanały komunikacji wewnętrznej z  pracownikami i ich rodzinami
  • Kanały komunikacji wewnętrznej dla nowych pracowników (manuale, przewodniki po firmie, wideo manuale, prezentacje)
  • Odbiorcy społeczni (media, osoby opiniotwórcze, władze, organizacje konsumenckie i branżowe) 
  • Znaczenie wewnętrznych ambasadorów marki urzędu/ organizacji w komunikacji z otoczeniem

 

Klucz do świata odbiorcy

Ćwiczenie daje możliwość segmentacji odbiorców oraz wyobrażenie o rodzaju i zakresie koniecznych działań informacyjnych. Dobór sprawdzonych i skutecznych narzędzi komunikacji (on-line i offline) w do grupy docelowej.

Specyfika kontaktu bezpośredniego z odbiorcą/klientem
  • Mapa empatii - co klient widzi, czuje, mówi, słyszy, myśli?
  • Formy i narzędzia zewnętrznej komunikacji.
  • Elementy savoir-vivru dotyczące komunikacji zewnętrznej.
  • Poprawność językowa i jej znaczenie dla komunikacji zewnętrznej urzędu.
  • Asertywność w komunikacji.

 

Ćwiczenie:  Analiza transakcyjna Ericha Berne'a

Ćwiczenie ułatwia zrozumienie innych, pozwala unikać nieporozumień i kłopotów wynikających z zwykłych sytuacji komunikacyjnych.

Media background, zarządzanie informacją - do kogo warto dotrzeć i dlaczego
  • Kim jest dziennikarz, który do nas przychodzi
  • Obustronne korzyści, czyli jak wykorzystać media w promocji
  • Co to jest skuteczność perswazyjna przekazu i jak ją zwiększyć?
  • Selekcja informacji oraz kreowanie wydarzeń i faktów.

 

 

Narzędzia pomiaru atrakcyjności informacji prasowej i wywiadu informacyjnego

Ćwiczenie pomaga uczestnikom zdefiniować prawdopodobieństwo wzrostu zainteresowania tworzoną przez siebie informacją

Informować, poruszać, zachęcać-tworzenie informacji prasowej
  • rozgrzewka aparatu mowy
  • Jak poprawnie zbudować tekst prasowy?
  • Jakie teksty są chętnie czytane?
  • Dlaczego niektóre teksty są źle odbierane?
  • Cechy, tworzenie dobrej informacji prasowej
  • Jak i do kogo wysyłać informacje prasowe

 

 Minimum słów, maksimum treści

Uczestnicy uczą się oddzielenia tego, co ważne od tego, co mniej istotne czyli prawidłowej selekcji faktów ,która decyduje o  skutecznej komunikacji z mediami.

 

Najlepsze tytuły

Analiza zrzutu ekranu poczty przychodzącej zaprzyjaźnionego dziennikarza redakcji informacji. Uczestnicy rozmawiają o słowach jakie najczęściej pojawiają się w tytułach e-maili i o tym, któe zachęcają do lektury. Przygotowują listę wyrażeń, które warto wykorzystać w tytułach e-maili do reporterów.

 

 

 

 

 

Przy mikrofonie i przed kamerą- wszytko o wystąpieniu publicznym
  • rozgrzewka aparatu mowy
  • rytuały oddechowe i głosowe
  • przygotowania ciała
  • planowanie wypowiedzi
  • interpretacja tekstu
  • wykorzystanie emocji

 

Trening superwizyjny - praca z kamerą/ nagranie

Uczestnicy uczą się jak przygotowac się do wystąpienia, pokonac tremę, zaplanować wypowiedź, skordynować wypowiedź i ruch przed kamerą

 

Prowadzący

Grzegorz Gajda

 

Czas trwania

14 h

Konsultanci merytoryczni
501 458 848
503 621 833
44-100 Gliwice
ul. Witosa 25
© Kasperek Consulting / Kasperek Consulting PRO
Wykonanie:   sakowww.com
Zostaw swój numer. Oddzwonimy!
Czym jesteś zainteresowany?
Szkoleniami zamkniętymi
Szkoleniami otwartymi
Coachingiem
Doradztwem
Współpracą