Spotkanie handlowe to inwestycja czasu, pieniędzy i energii. Jeśli kończy się współpracą i kontraktem daje znaczną satysfakcję i pozwala realizować Ci ambitne cele zawodowe. Uświadomienie sobie, że sam proces stanie się łatwiejszy jeśli użyjemy do tego pomocnych technik, schematów postępowania i wiedzy daje odpowiedź dlaczego warto inwestować we własny rozwój w tym zakresie.
Na szkoleniu dowiesz się jak budowach relacje z klientami i partnerami w biznesie i udoskonalisz swoje najważniejsze umiejętności i zdolności, które wywierają olbrzymi wpływ na przebieg spotkania handlowego. Zastanowisz się czego oczekują od Ciebie partnerzy handlowi, czy jest to uczciwość, bezpośredniość i szczerość czy może racjonalność, konsekwencja i praktyczność. Skorzystasz z doświadczeń zawodowych innych handlowców, praktyki branży i najlepszej wiedzy z tego zakresu. Dowiesz się o co mogą prosić Cię partnerzy handlowi i jak bardzo trzeba być skorym do poświęceń aby utrzymać długotrwałe relacje partnerskie. Dowiesz jak wyjść naprzeciw potrzebom partnerów, jak wpływać na ich emocje i zachowania oraz proces decyzyjny. Wykorzystasz perswazję do zaplanowania przebiegu rozmowy handlowej i aktywnie opracujesz warunki otoczenia niezbędne do zakończenia spotkania handlowego zgodnie z zakładanym przez Ciebie planem. Nauczysz się rozpoznawać oznaki zmęczenia, stresu, zobojętnienia i agresji. Nauczysz się przejmowania kontroli nad przebiegiem spotkania, staniesz się mistrzem wykorzystywania czasu spotkania do realizacji własnych celów. Dowiesz się także, że porozumienie w biznesie może być przyjemne i dawać stronom tego procesu wiele satysfakcji.
Nawiązanie kontaktu z klientem/partnerem- prezentacja narzędzi. Gromadzenie informacji o kliencie/partnerze. Rozpoznawanie potrzeb klienta, przekonań, wartości i stylu życia. Dopasowanie kryteriów klienta do własnej oferty współpracy.
Planowanie czasu i wyników spotkania handlowego. Kontrola przebiegu spotkania. Zależność planowania (wyniki- działania -czas- harmonogram). Zadania i kwestie do ustalenia: sprawy pilne, ważne, większe i złożone, małe i szybkie. Zasady ustalania harmonogramu spotkania handlowego. Pułapki pośpiechu i ostrożności. Zmiana nawyków i kontrola nastawienia.
Wartościowe techniki i schematy prowadzenia dialogu i rozmów telefonicznych z partnerami handlowymi.
Ćwiczenie: NASZE I WASZE ATUTY: wartości niepodważalne
Działania taktyczne przeciw postawie odrzucenia i sprzeciwu. Emocje i ich tonowanie. Metody ujawniania obiekcji.
Ćwiczenie: POLIGON
Negocjacje w trudnym, opornym partnerem. Formułowanie oczekiwań, łagodzenie konfliktów, przełamywanie oporu, wychodzenie z impasu. Praca z kamerą
Wybrane prawa wpływu. Sekretne techniki języka perswazji. Narzędzia perswazji i manipulacji.
Godni zaufania, wiarygodni i przyjaźni- tworzenie wizerunku na potrzeby prowadzenia rozmów handlowych. Techniki i przykłady tworzenia wizerunku i budowania autorytetu
Katarzyna Kasperek
2 dni szkoleniowe - 14 h lekcyjnych