Nic nie daje większego poczucia satysfakcji z własnych kompetencji i fachowości jak poczucie, że w środowisku pracy budzimy zaufanie. Tylko ono bowiem decyduje o tym, że w chwilach trudnych ludzie pozostają nadal zaangażowani i lojalni. Zarządzanie relacjami z klientem wewnętrznym wymaga szybkiego zidentyfikowania kto jest takim klientem i dotarcia do jego interesów wewnętrznych.
Budowanie zaś samych relacji wymaga zwrócenie jego uwagi na istotę wspólnych interesów, zrozumienie wzajemnych pozycji wyjściowych i zapoznanie go z priorytetami pracy, mającymi wpływ na wyniki końcowe. Kupiec powinien być wspaniałym organizatorem, facylitatorem i asymilatorem napięć. Powinien wiedzieć jakie pytania zadać by przeciwdziałać opóźnieniom i ukierunkowywać działania na konkretny, oczekiwany przez siebie wynik. Wiedza merytoryczna w zakresie zadawania pytań ukierunkowujących na wyniki, dotrzymywanie terminów i dokładność, precyzję oraz specyfikację wymagań klienta wewnętrznego jest tak samo istotna jak odpowiednie użycie narzędzi wpływu i perswazji. Pamiętajmy o tym, ze bardzo często to właśnie klient ma najświeższą i najbardziej aktualną wiedzę o produktach i warunkach rynkowych. Dlatego tylko świadome zarządzanie relacjami klientem wewnętrznym daje możliwość skorzystania z jego wiedzy. Szkolenie jest adresowane do pracowników działu zakupów, którzy chcą doskonalić spójność wewnętrzną- trzymanie się wysokich standardów współpracy, autentyczności i otwartej komunikacji i dla tych, którzy pragną zrozumieć czym jest coaching zakupowy klientów wewnętrznych.
Katarzyna Kasperek
2 dni szkoleniowe - 14 godzin lekcyjnych