Obecnie w Polsce wiele przedsiębiorstw boryka się z problemami wynikającymi ze wzrostu kosztów oraz nasilającej się konkurencji krajowej i zagranicznej. Dlatego z coraz większa uwaga zaczyna przeglądać się zagadnieniom związanym z efektywnym zarządzaniem magazynem oraz z metodami redukcji kosztów funkcjonowania tego obszaru. Badania przeprowadzone na grupie polskich przedsiębiorstw oraz praktyka dowodzi, bowiem iż w wielu przypadkach koszty te stanowić mogą do 30% wartości produktów.
Dlatego firmy poszukując możliwości redukcji tych kosztów sięgają po sprawdzone wzorce zaczerpnięte przede wszystkim z tych przedsiębiorstw, które uznawane są za liderów w redukcji kosztów. Jednym takich narzędzi jest lean production – czyli wyszczuplona produkcja.
W latach 50 i 60 japońskie firmy opracowały, na bazie TQM, zwartą filozofię działania opartą na eliminacji operacji wykonywanych w ramach procesów produkcji a nie nadających tej produkcji wartości dodanej w oczach klienta. Operacje zbędne z punktu widzenia takiej wartości nazwano MUDA (śmieci) i w kolejnym kroku opracowano cały szereg narzędzi których celem była eliminacja ww. Muda. Do takich narzędzi należy m.in. Kazien (system ciągłego doskonalenia), Just in Time, Kanban, TPM, SMED i inne.
Niniejsze szkolenie pokazuje, jak przenieść doświadczenie wyniesione bezpośrednio z obszarów wyszczuplania produkcji na grunt logistyki optymalizując ten właśnie obszar funkcjonowania przedsiębiorstwa, koncentrując się na obszarach charakterystycznych dla logistyki – zapasach, transporcie, magazynowaniu. Niebagatelne znaczenie ma również ta część szkolenia która pokazuje jak aktywnie w procesy optymalizacji włączyć pracowników przedsiębiorstwa, poprzez aktywne zaangażowania w ciągłą poprawę procesów oraz generowania pomysłów optymalizacyjnych.
Lean Management w logistyce
Analiza strumienia wartości
Zasady organizacji 5S w walce z zapasem
Wizualizacja składowania
TPM
SMED
KANBAN
Kazein - Myślenie kreatywne, co powinniśmy wiedzieć o twórczej kreatywności
Kaizen - Proces kreatywny w organizacji
Techniki kreatywne
Wartość myślenia wizualnego
Promocja wewnętrzna i zewnętrzna wniosków Kaizen
Czas trwania szkolenia: 4 dni - 28 godzin lekcyjnych