Dystrybucja
Jak zorganizować dystrybucję i sprzedaż?
- Kluczowe elementy procesu dystrybucji i sprzedaży w firmie
- Ocena wpływu poszczególnych obszarów na proces dystrybucji i sprzedaży
- Co to jest łańcuch dostaw ii jak kształtuje się zagregowany koszt tego łańcucha?
Skuteczne planowanie sprzedaży
- Istotność planowania sprzedaży w przedsiębiorstwie
- Roczny plan sprzedaży
- Kroczący plan sprzedaży
- Budowa planu kontraktów
- Roczny plan promocji, sposób konstrukcji
- Controlling promocji - Ocena rentowności i skutków promocji
- Wpływ planów sprzedaży i promocji na logistykę i zakupy firmy
Czy można zorganizować tanią dystrybucję i sprzedaż? - efektywne planowanie sieci dystrybucji i sprzedaży
- Metody lokalizacja punktów sprzedaży i dystrybucji (metodą środka ciężkości, analizy rynków i tras dostaw, inne)
- Podstawowy dylemat sprzedaży - sprzedaż bezpośrednia vs. pośrednia
- Jakie błędy można popełnić konstruując sieć dystrybucji i sprzedaży - uzależnienie się od sieci sprzedaży, metody przeciwdziałania
- Przepływ informacji z sieci sprzedaży czyli urzeczywistnienie planowania sprzedaży
Zasady konstrukcji strategii obsługi klienta
- Ile kosztuje właściwie nasz klient? - analiza zyskowności klienta
- Czy właściwie skalkulowano marżę na produkcie - analiza zyskowności produktu
- Wyznaczanie standardów obsługi klienta – KPI w obszarze obsługi klienta
- Techniki pomiaru satysfakcji klienta
Czy opłaca się utrzymać zapasy? - organizacja zapasów wyrobów gotowych i towarów
- Gdzie powstają zapasy w obszarze sprzedaży?
- Przyczyny powstawania zapasu wyrobu gotowego
- Narzędzia wspomagające zarządzanie zapasami
- Techniki minimalizacji poziomu zapasu
- Koszty utrzymania zapasu
- Planowanie dystrybucji – DRP
- Redukcja kosztów dystrybucji i sprzedaży – TCD (Total Cost of Distribution)
Organizacja skutecznego transportu
- Podstawowe decyzje w zakresie transportu
- Wpływ transportu na zapasy wyrobów gotowych
- Wybór i ocena przewoźników
- Pomiar efektywności wykorzystania transportu
- Minimalizacja kosztów transportu
Magazyn w procesie dystrybucji i sprzedaży
- Czy magazyny są niezbędne w procesie dystrybucji?
- Wybór magazynu swój – obcy – który z nich będzie korzystniejszy?
- Kryteria lokalizacji magazynów w sieci dystrybucyjnej
- Organizacja magazynu, systemy identyfikacji towaru
- Zarządzanie kosztami magazynu