Szkolenia handlowe / sprzedażowe

Dystrybucja

Jak zarobić i nie stracić na sprzedaży?

Dostawa odpowiedniego produktu czy towaru, po odpowiedniej cenie, w odpowiednim czasie i na odpowiednie miejsce jest jednym z podstawowych postulatów dystrybucji i sprzedaży. Jednakże we wszystkich przedsiębiorstwach, pojawia się w pewnym momencie pytanie: jak zrealizować ten postulat jednocześnie nie tracąc a wręcz odwrotnie - zyskując? a jednocześnie poprawiając oczekiwany poziom obsługi klienta? Niniejsze szkolenie pokazuje techniki i narzędzia wspomagające proces dystrybucji i sprzedaży a także pozwalające na jego optymalizację przy jednoczesnym dostosowaniu do oczekiwań klienta.

Na szkolenie zapraszamy
Właścicieli przedsiębiorstw
Menedżerów przedsiębiorstw
Menedżerów sprzedaży
Pracowników odpowiedzialnych za dystrybucję
Pracowników działów sprzedaży
Logistyków
Kupców w firmach handlowych
Poczujesz satysfakcję z własnej wiedzy i umiejętności. Pomożemy Ci osiągnąć te cele
  • Podnieść efektywność sprzedaży
  • Dotrzeć po niższym koszcie do twoich klientów
  • Skalkulować koszty obsługi klienta
  • Skalkulować opłacalność promocji
  • Ocenić zasadność funkcjonowania dotychczasowej sieci dystrybucji
  • Ocenić dotychczasowe metody zatowarowania zapasem
Metody i narzedzia pracy na szkoleniu
Prezentacja multimedialna
Dyskusje
Praca grupowa na bazie przypadków i przykładów
Ćwiczenia
Program szkolenia
Dystrybucja

Jak zorganizować dystrybucję i sprzedaż?

 

  1. Kluczowe elementy procesu dystrybucji i sprzedaży w firmie
  2. Ocena wpływu poszczególnych obszarów na proces dystrybucji i sprzedaży
  3. Co to jest łańcuch dostaw ii jak kształtuje się zagregowany koszt tego łańcucha?

 

Skuteczne planowanie sprzedaży

 

  1. Istotność planowania sprzedaży w przedsiębiorstwie
  2. Roczny plan sprzedaży
  3. Kroczący plan sprzedaży
  4. Budowa planu kontraktów
  5. Roczny plan promocji, sposób konstrukcji
  6. Controlling promocji - Ocena rentowności i skutków promocji
  7. Wpływ planów sprzedaży i promocji na logistykę i zakupy firmy

 

Czy można zorganizować tanią dystrybucję i sprzedaż? - efektywne planowanie sieci dystrybucji i sprzedaży

 

  1. Metody lokalizacja punktów sprzedaży i dystrybucji (metodą środka ciężkości, analizy rynków i tras dostaw, inne)
  2. Podstawowy dylemat sprzedaży - sprzedaż bezpośrednia vs. pośrednia
  3. Jakie błędy można popełnić konstruując sieć dystrybucji i sprzedaży - uzależnienie się od sieci sprzedaży, metody przeciwdziałania
  4. Przepływ informacji z sieci sprzedaży czyli urzeczywistnienie planowania sprzedaży

 

Zasady konstrukcji strategii obsługi klienta

 

  1. Ile kosztuje właściwie nasz klient? - analiza zyskowności klienta
  2. Czy właściwie skalkulowano marżę na produkcie - analiza zyskowności produktu
  3. Wyznaczanie standardów obsługi klienta – KPI w obszarze obsługi klienta
  4. Techniki pomiaru satysfakcji klienta

 

Czy opłaca się  utrzymać zapasy?  - organizacja zapasów wyrobów gotowych i towarów

 

  1. Gdzie powstają zapasy w obszarze sprzedaży?
  2. Przyczyny powstawania zapasu wyrobu gotowego
  3. Narzędzia wspomagające zarządzanie zapasami
  4. Techniki minimalizacji poziomu zapasu
  5. Koszty utrzymania zapasu
  6. Planowanie dystrybucji – DRP
  7. Redukcja kosztów dystrybucji i sprzedaży – TCD (Total Cost of Distribution)

 

Organizacja skutecznego transportu

 

  1. Podstawowe decyzje w zakresie transportu
  2. Wpływ transportu na zapasy wyrobów gotowych
  3. Wybór i ocena przewoźników
  4. Pomiar efektywności wykorzystania transportu
  5. Minimalizacja kosztów transportu

 

 Magazyn w procesie dystrybucji i sprzedaży

 

  1. Czy magazyny są niezbędne w procesie dystrybucji?
  2. Wybór magazynu swój – obcy – który z nich będzie korzystniejszy?
  3. Kryteria lokalizacji magazynów w sieci dystrybucyjnej
  4. Organizacja magazynu, systemy identyfikacji towaru
  5. Zarządzanie kosztami magazynu
Czas szkolenia

Czas trwania szkolenia: 2 dni - 12 godzin lekcyjnych

Konsultanci merytoryczni
501 458 848
503 621 833
44-100 Gliwice
ul. Witosa 25
© Kasperek Consulting / Kasperek Consulting PRO
Wykonanie:   sakowww.com
Zostaw swój numer. Oddzwonimy!
Czym jesteś zainteresowany?
Szkoleniami zamkniętymi
Szkoleniami otwartymi
Coachingiem
Doradztwem
Współpracą