StartSzkolenia
Controling produkcji i sprzedaży
Zobacz kalendarz szkoleń

Controling

Controling produkcji i sprzedaży

Obecnie wiele przedsiębiorstw spotyka się z szeregiem oczekiwań klientów dotyczących redukcji ceny oferowanej usługi lub wytwarzanego produktu. Temu oczekiwaniu często towarzyszy silny nacisk na utrzymanie dotychczasowej wysokiej jakości.  W takiej sytuacji cała uwaga osób odpowiedzialnych za tworzenie oferowanych produktów w przedsiębiorstwie powinna skoncentrować się na kosztach.

 

Dotychczas, w sytuacji, kiedy w przedsiębiorstwie pojawiało się słowo koszt, naturalnie koncentrowano się natychmiast na działach księgowości i kontrolingu. Jednakże w  takim przypadku, wewnątrz przedsiębiorstwa dochodzi do częstych nieporozumień. Działy te bowiem koncentrują się przede wszystkim na problemach sprawozdawczości i ewidencji kosztowej. Natomiast problem decyzyjnego rachunku kosztów, w trakcie działań operacyjnych realizowanych przez produkcję, logistykę czy sprzedaż pozostaje dla nich „obszarem nierozpoznanym”

 

W związku z powyższym w wielu przypadkach managerowie działów produkcji logistyki czy sprzedaży zgłaszają oczekiwania zwiane z poznaniem metod ewidencji, kalkulacji a przede wszystkim aktywnego zarządzania kosztami produkcji, logistyki i zbytu. Daje im to podstawę do bardziej efektywnych działań, a także zrozumienia procesów zwianych z konstrukcją kosztów w przedsiębiorstwie a także podejmowania decyzji dotyczących wyboru optymalnego kosztu. Często bowiem pojawia się sytuacja, w której, co paradoksalne, rezygnacja z wybranych zleceń, obsługi wybranych klientów czy destynacji może, wbrew temu co się powszechnie sądzi, zwiększyć a nie zmniejszyć rentowność produkcji, sprzedaży czy nawet całego przedsiębiorstwa. W trakcie wizyt, przeprowadzanych w wielu przedsiębiorstwach, często zwraca się uwagę także na inne problemy. Jeden z nich można krótko charakteryzować następującym pytaniem: Jak działać by kilka nierentownych kontraktów przekuć w rentowne przedsięwzięcia. Odpowiedź na to i wiele innych pytań znajdą państwo na tym szkoleniu.  Dlatego jego podstawowym celem tego szkolenia stało się zapoznanie uczestników z metodami kalkulacji kosztów, metodami optymalizacji kosztów a także przygotowanie do wdrożenia rachunku kosztów procesu.

Na szkolenie zapraszamy
Menedżerów odpowiedzialnych za produkcję
Menedżerów dopowiedzialnych za sprzedaż
Menedżerów przedsiębiorstw
Księgowych
Właścicieli firm
Poczujesz satysfakcję z własnej wiedzy i umiejętności. Pomożemy Ci osiągnąć te cele
  • Poznanie zasad zarządzania operacyjnego w firmie produkcyjnej
  • Zaplanowanie kosztów w firmie
  • Kategoryzacji zużycia materiałów
  • Poznanie sposobu planowania zużycia poszczególnych kategorii
  • Poznanie narzędzi planowania produkcji, promocji i sprzedaży
  • Poznanie metod kalkulacji i oceny kosztów sprzedaży i promocji
  • Poznanie metod konstrukcji KPI
  • Poznanie narzędzi zapisu i weryfikacji KPI
  • Poznanie zasad konstrukcji i kalkulacji TCO
Metody i narzedzia pracy na szkoleniu
Prezentacja multimedialna
Dyskusje
Praca grupowa na bazie przypadków i przykładów
Ćwiczenia
Program szkolenia
Controling produkcji i sprzedaży

Kategoryzacja materiałów w oparciu profilowanie zużycia materiału

 

  • Czym jest metoda X,Y,Z
  • Jak dobrać horyzont planowania – 12 vs 52
  • Analiza odchylenia od średniego zużycia dla poszczególnych indeksów materiałowych
  • Zasady „prowadzenia” kategorii X
  • Zasady „prowadzenia” kategorii y
  • Zasady „prowadzenia” kategorii z
  • Wykorzystanie ROP i EOQ w planowaniu dostaw kategorii X
  • Wykorzystanie MSOZ w planowaniu dostaw kategorii y

 

Związek sprzedaży z planowaniem produkcji

 

  • Plan sprzedaży
  • Plan promocji
  • Plan kontraktów
  • Prognozowanie zużycia
  • Peak – i i sposoby ich przeciwdziałania ich powstawaniu
  • Planowanie wolumenu produkcji w czasie
  • Butch – owanie wolumentów – jak wyznaczyć optymalna serię produkcyjną?
  • Sekwencjonowanie wolumenów produkcyjnych
  • LRP
  • Wpływ DRP na MRP
  • Planowanie potrzeb materiałowych MRP
  • Zarządzanie kosztami stałymi i zmiennymi w produkcji

 

Rachunek procesowy w sprzedaży

 

  • Kalkulacja kosztów promocji
  • Kalkulacja kosztów sprzedaży
  • DPP – bezpośrednia zyskowność produktu

 

Definiowanie wskaźników efektywności procesu - KPI

 

  • Czym są KPI
  • Gdzie tworzyć KPI
  • Konflikty celów działów
  • Jak krzyżować KPI?
  • SMART w definiowaniu KPI
  • Matryca celów

 

Koncepcja controlingu na bazie TCO w obszarze zakupów, produkcji i sprzedaży

 

  • Klasyczne podejście kosztowe vs TCO
  • Zasady konstrukcji TCO
  • TCO w zakupach i sprzedaży
  • Kalkulacja kosztów zakupów na potrzeby TCO
  • Kalkulacja kosztów magazynowania na potrzeby TCO
  • Wyznaczanie kosztu TCO

 

 

Czas szkolenia

Czas trwania szkolenia: 1 dzień - 8 godzin lekcyjnych

Konsultanci merytoryczni
501 458 848
503 621 833
44-100 Gliwice
ul. Witosa 25
© Kasperek Consulting / Kasperek Consulting PRO
Wykonanie:   sakowww.com
Zostaw swój numer. Oddzwonimy!
Czym jesteś zainteresowany?
Szkoleniami zamkniętymi
Szkoleniami otwartymi
Coachingiem
Doradztwem
Współpracą