Obecnie wiele przedsiębiorstw boryka się z problemem organizacji własnych zakupów. Problem ten właściwie można krótko scharakteryzować następującym pytaniem: Jak zorganizować zakupy, żeby pozwalały na redukcję kosztu zakupu i były efektywne? Wbrew temu co sądzi wielu managerów zakupy mają kolosalny wpływ na całość funkcjonowanie firmy, one to bowiem, pozwalają na utrzymanie ciągłości produkcji i sprzedaży. Jednak by mogły skutecznie wywiązywać się z założonych celów niezbędnym jest odpowiednie ich przygotowanie do działania na nowoczesnym rynku zakupów.
Często podróżując po Polsce i odwiedzając małe, średnie i duże przedsiębiorstwa dostrzegamy pewne niezrozumienie istotności zakupów dla całości funkcjonowania firmy. Nierzadko właściciel lub prezes jest przekonany, że jeden zakupowiec wyposażony w telefon komórkowy i laptopa sprosta całości zakupów bezpośrednio produkcyjnych i okołoprodukcyjnych. Oczywiście jest to możliwe, lecz należy mieć świadomość, że ten zakupowiec, w zawiązku z brakiem czasu, niezbędnych zasobów i danych będzie kontraktował dostawców zapewniających dostawę na czas. Nie będą to wiec najbardziej korzystni, tani, ale „tylko pewni”. I jak powiedział pewien Prezes: „Oczywiście biznes będzie dalej się kręcił, ale mógłby on kręcić się dwa albo trzy razy szybciej”.
Z inną sytuacją mamy do czynienie w tych wszystkich firmach w których szczególną uwagę przywiązuje się do produkcji lub sprzedaży. Działy te, jako dominujące, wyznaczają rytm działania całego przedsiębiorstwa, szarzę produkcyjne, budują strategie sprzedaży i promocji. Zapominają tylko o jednym bardzo istotnym elemencie – żeby sprzedawać lub produkować muszą mieć surowce i towary, bez tego są bezradne. Ich dostępność natomiast zależy od sprawności działania działu zakupów a także wyprzedzenia z jakim ten dział otrzyma informacje o planowanej produkcji czy sprzedaży. W wielu bowiem przypadkach, mamy bowiem do czynienia z rynkiem dostawców i o sukcesie działania na takim rynku decyduje odpowiednie wyprzedzenie i precyzyjność tworzonych zamówień.
Poniższe szkolenie chcemy zaproponować jako propozycję zestawu działań celem których jest stworzenie fundamentów związanych z budowa efektywnie funkcjonujących zakupów, które potrafią skutecznie omijać pułapki współczesnego rynku zakupów.
Budowa drzewa kategorii zakupowych w przedsiębiorstwie
Wyznaczenie priorytetów zakupowych i wpływu poszczególnych kategorii na koszty i wynik finansowy
Analiza zakupów przy pomocy macierzy Krajicka (wartość - ryzko)
Klasyfikacja przy pomocy macierzy Krajicka a forma i wartość magazynowania
Klasyfikacja przy pomocy macierzy Krajicka a struktura dostawców
Planowanie i prognozowanie w zakupach
Kontroling zakupów
Definiowanie KPI w zakresie zakupów
Czas trwania szkolenia: 2 dni - 12 godzin lekcyjnych
Na naszej stronie stosujemy pliki cookie. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na otrzymywanie i zapisywanie plików cookie w pamięci Twojego urządzenia zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Zamknij