Niewątpliwie "oczkiem w głowie" każdego menedżera zarządzającego przedsiębiorstwem jest produkcja i sprzedaż. Na tych dwóch obszarach skupia się wiec specjalnie ich uwaga. Obszary te są także optymalizowane i kontrolowane.
W tym właśnie momencie należy zdać sobie jednak pytanie jak to się dzieje, iż produkcja produkuje a sprzedaż ma co sprzedawać? Tutaj pojawiaj się aktorzy drugiego planu – zakupowcy i służby utrzymania ruchu. Bez nich ani produkcja ani też sprzedaż nie realizowałyby swoich statutowych celów. Zakupy części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych są więc obszarem często niedocenianym w Polskich przedsiębiorstwach, lecz równie istotnym jak produkcja czy sprzedaż. Bez nich ani produkcja, ani w konsekwencji sprzedaż, nie byłby możliwa. Równie często brak koncepcji zarządzania tym obszarem skutkuje, z jednej strony, eksploatacją urządzeń prowadzącą do całkowitego ich zniszczenia (na zasadzie: jakoś obleci), z drugiej zaś strony prowadzi do powstawania wysokowartościowego nierotującego zapasu zalegającego w magazynie.
Podstawowym więc celem tego szkolenia jest pokazanie takiej organizacji zakupów części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych by z jednej stron zapewnić ich maksymalna dostępność a z drugiej strony ograniczyć koszty ich zakupu i przechowywania.
Organizacja zakupów czime w przedsiębiorstwie
Jeśli nie zakup to … ? - alternatywne sposoby zabezpieczenia dostępności czime
Konstrukcja długofalowej współpracy z dostawcą – jak współpracować z dostawcą?
Organizacja procesu zakupu części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych w przedsiębiorstwie
Ocena ceny oferty dostawcy
Ocena i kwalifikacja dostawców czime
Magazynowanie części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych w przedsiębiorstwie
Zarządzanie zapasami części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych w przedsiębiorstwie, gospodarka materiałowa
Czas trwania szkolenia: 2 dni - 16 godzin lekcyjnych